سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک روز بارانی

چراغ فروزان

از نشانه های  پیروان واقعی اهل بیت و امامان معصوم علیهم السلام تمسک و عمل به فرامین این بزرگان است. در آستانه ولادت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، از گنجینه ارزشمند سخنان آسمانی ایشان به عنوان قطره ای از دریای بیانات گهر بار آن حضرت مواردی را یاد آور می شوم تا چون چراغی فروزان فراروی ما باشد.

مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد: سنتی  از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش . اما سنت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، اما سنت پیغمبرش ، مدارا و نرم رفتاری با مردم است، اما سنت امامش صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است.
اصول کافی ، ج 3 ، ص (339)

از نشانه های دین فهمی  ، حلم و علم است ، و خاموشی دری از درهای حکمت است . خاموشی و سکوت ، دوستی آور و راهنمای هر کار خیری است.
تحف العقول ، ص (469)

زمانی بر مردم خواهد آمد که در آن عافیت ده جزء است، که نه جزء آن در کناره گیری از مردم، و یک جزء آن در خاموشی است.
تحف العقول ، ص (470)

عبدالسلام هروی می گوید: از امام رضا ( ع ) شنیدم می فرمود : خدا رحمت کند کسی را که آرمان ما را زنده کند . گفتم: چگونه این کار را بکند؟ فرمود: آموزشهای ما را یاد بگیرد و به مردم بیاموزد
وسائل الشیعة ، ج 18، ص (102)

خود را با کار مداوم خسته نکنید و برای خود تفریح و تنوع قرار دهید ولی از کاری که در آن اسراف باشد یا شما را در اجتماع سبک کند پرهیز کنید.
بحار الانوار ، ج 78، ص (346)

تواضع و فروتنی  مراتبی دارد، مرتبه ای از آن این است که انسان موقعیت خود را بشناسد و بیش از آنچه شایستگی آن را دارد از کسی متوقع نباشد و با مردم به گونه ای معاشرت و رفتار نماید که دوست دارد با او آنگونه رفتار شود و اگر کسی به او بدی نمود در مقابل خوبی کند ، خشم خود را فرو خورد و گذشت پیشه کند و اهل احسان و نیکی باشد.
بحار الانوار ، ج 78، ص (355)

هرکس به راهنمایی  تو اعتنایی نکرد نگران مباش حوادث روزگار او را ادب خواهد کرد.
بحار الانوار ، ج 78، ص (353)

هیچ چیزی زیانبارتر از خودپسندی نیست.
بحار الانوار ، ج 78، ص (348)

پیوند خویشاوندی را برقرار کنید گرچه با جرعه آبی باشد، و بهترین پیوند خویشاوندی، خودداری از آزار خویشاوندان است.
تحف العقول ، ص (469)

از نشانه های دین فهمی، حلم و علم است، و خاموشی دری از درهای حکمت است. خاموشی و سکوت، دوستی آور و راهنمای هر کار خیری است.
تحف العقول ، ص (469)

از امام رضا (علیه السلام) از حقیقت توکل سؤال شد. فرمود: این که جز خدا از کسی نترسی. 
تحف العقول ، ص (469)

ایمان چهار رکن است: توکل بر خدا، رضا به قضای خدا، تسلیم به امر خدا ، واگذاشتن کار به خدا.
تحف العقول ، ص (469)